Eerste week van mijn php protocol zit erop.

Voordat ik de samenvatting van mijn week aan jullie voorbij laat gaan zal ik mijn statistieken laten zien  zoals die op dit moment zijn.

Bij aanvang Lengte 192cm | Gewicht : 90,2 kg |  vet%  9,5% | Spiermassa 81,6 kg | vet massa 8,6 kg | Vo2max 50 ml/min/kg ( polar test )

 

Het heeft mij enorm verbaast hoe snel , in mijn geval 10 dagen , je eigenlijk uit je vaste gezonde routine kan raken en hoe moeilijk het eigenlijk is om die gezonde routine weer op te pakken. De weg terug is echt een stuk lastiger dan ik gedacht had.

Waar ik in het begin met name tegen aan liep is gebrek aan voorbereiding. Doordat ik te weinig had voorbereid in het begin kon ik soms niet eten wat ik zou moeten eten volgens mijn protocol en was ik dus eerder geneigd om foute keuzes te maken.  Ik ben toen ook vrij snel aan de slag gegaan met een weekschema zodat ik in de toekomst alles in huis heb om mijn dag om de juiste manier door te komen.

TIP : Wanneer je je maaltijden vooraf bereidt of een weekschema maakt en de ingrediënten daarvoor in huis haalt is het een stuk makkelijker om de juiste maaltijden te eten op het juiste tijdstip en zal je niet snel naar de verkeerde producten in huis halen en eten.

Naast het  gezonder eten komen er ook een aantal supplementen bij die het proces moeten optimaliseren. Maar dan moet je ze natuurlijk wel nemen. Ook dat was net als met het eten de eerste paar dagen ook enorm wennen en dat vergat ik dan nog wel eens.  Ik heb daarom ook de eerste week me gefocust op het nemen van de basis supplementen. De multivitamine, de verteringsenzymen en de visolie. In de 2e week komen daar de specifieke supplementen bij.

Qua trainen was het ook echt weer even opstarten . In het protocol is een trainingsschema bijgevoegd. In plaats van dit schema gebruik ik een kettlebell work-out . Een kettlebell work-out is ideaal omdat je het overal kan doen als je maar een vierkante meter ruimte hebt. Het is iedere keer een full body work-out dat past bij mijn specifieke disbalans bevat o.a  snatch – frontsquat –windmill -2 arm swing – shoulder press.

Ik heb de eerste week alles met 24 kg gedaan, omdat je iedere training zoekt naar progressie en ik niet meer herhalingen kan doen in dezelfde tijd ga ik volgende week gedeeltelijk met een 28 kg kettlebell aan de slag. Zodat mijn lichaam continue voldoende uit de comfortzone getrokken wordt.

Kettlebell swing

 

Samenvatting :

De eerste week was echt even de boel weer opstarten en alles structureren. De routine zit er nu redelijk in en er zit een enorme verbetering in mijn klachten patroon. Zie hieronder. De tweede week zou dus een stuk beter moeten gaan en al minder tijd kosten in de voorbereiding.

Ik begon de week met de volgende klachten :

  • Weinig energie
  • Opgeblazen gevoel
  • Brandend maagzuur
  • Onrustige darmen
  • Druk in mijn hoofd ( ADHD )
  • Slechte concentratie
  • Slechte en onregelmatige stoelgang
  • Slecht slapen
  • Moe wakker worden
  • Stijf in spieren en gewrichten met name in de ochtend
  • Slechte mentale weerstand
  • Enz.

 

Na 1 week php is :

Mijn energie niveau hoger, mijn opgeblazen gevoel weg , geen last meer van brandend maagzuur of heartburm,  slaap ik dieper en beter , ben ik  ’s ochtends een stuk wakkerder, is mijn concentratie toegenomen en de onrust afgenomen. De stijfheid in mijn gewrichten en spieren in de ochtend is een stuk minder en mijn trek in zoetigheid nihil. Doordat ik beter slaap is mijn mentale weerbaarheid ook een stuk verbeterd.

Op naar week 2 :  een week waarin ik geen koolhydraten eet en ik ook de specifieke supplementen ga nemen, ben benieuwd wat het effect is  ….

Lees ook :

Waarom supplementen 

 

 

 

 

 

 

 

 

Share This

Share this post with your friends!

Shares