Waarom kettlebell training ?

Voor mijn trainingen gebruik ik een kettlebell. Waarom ik deze tool gebruik ipv de voorgeschreven oefeningen op apparaten , is omdat ik wil laten zien dat het voor iedereen ,jong of oud, dik of dun, getraind of ongetraind , mogelijk is om met relatief weinig hulpmiddelen en tijd toch fit, gezond en sterk te worden en te blijven. De oefeningen zijn gemakkelijk te leren, en kunnen indien gewenst aan iedere situatie worden aangepast. Door de kettlebell te combineren met personal hormonal profiling is het voor iedereen mogelijk om een gezond en fit lichaam te realiseren.

Kettlebell swing

Wat is een kettlebell eigenlijk ?

De Kettlebell wordt ook wel -’s werelds enige draagbare ‘Total Gym’- genoemd. Dankzij de enorm hoge intensiteit maakt Kettlebell training het mogelijk om kracht-, flexibiliteit, stabiliteit en het cardiovasculaire systeem in één keer te trainen.

De oefeningen zijn voor iedereen eenvoudig te leren en zeer veelzijdig. Kettlebell training is een korte maar explosieve training en heeft een zeer grote maar positieve impact op het lichaam. De resultaten op het gebied van o.a. afslanken, het vergroten

van kracht en het opbouwen van zowel conditie als spiermassa is dan ook enorm.

Kettlebell training is een ware ‘Body Composition Workout’. Het is namelijk een trainingsmethode bij uitstek om, dankzij de enorme vetverbranding die tot stand komt, razendsnel uw ‘looks’ te verbeteren.

IMG_1909

 

Wat zijn de voordelen van Kettlebell Training?

  • De kettlebell oefeningen zijn snel en eenvoudig te leren.
  • Kettlebell training is een zeer korte training
  • 20- 30 minuten Kettlebell training biedt meer resultaat dan 1 ½ uur kracht- of cardiotraining.
  • De Kettlebell is onverslijtbaar, makkelijk mee te nemen en overal te gebruiken
  • Kettlebell training is een leuke, goedkope en eenvoudige manier van trainen en dus geschikt voor iedereen.

Mocht je interesse hebben in een kettlebell training of workshop neem contact op met 06-28678998 of stuur een mail

Lees ook :

Kettlebell vs Krachttraining 

Fat- ass cardio syndroom 

Intesieve krachttraining maakt cardio overbodig

 

 

Share This

Share this post with your friends!

Shares