IMG_2187Week 5 was voor mij een beetje een week waarin ik me weer even opnieuw moest motiveren. Veel veranderingen prive ( allemaal positief by the way ) zorgde dat ik mijn ‘ flow’ even kwijt was en ik eigenlijk weer opzoek moest naar een nieuw ritme. Hierdoor heb ik de afgelopen week mijn keuzes voor wat betreft eten, drinken en sporten niet optimaal gemaakt. Vanuit mijn vorige blog heb je kunnen lezen dat ik sowieso het 80-20 principe aanhoud , maar deze week was het meer 60-40 ….. Als je dit leest en je hebt ooit een of ander dieet gedaan herken je het denk ik wel. Veel van mijn klanten lopen hier ook tegenaan. Grote veranderingen ( verhuizen, nieuwe baan, gezinsuitbreiding enz..) zorgen er vaak voor dat de klat erin komt en je even compleet van het juiste pad af bent. Nou is dat helemaalniet zo erg zolang je maar weer terug op het rechte pad kan komen.  Als je dat lukt, ook in lastigere tijden, dan weet je dat je een definitieve gedragsverandering hebt ondergaan en het nu eigenlijk onderdeel van je leven is geworden. Je lifestyle is aangepast ! Lukt dat niet dan is het zaak om erachter te komen wat voor jou werkt om alles weer op het rechte pad te krijgen en te houden.  Ik ben deze week ( week 6 ) iig weer vol goede moet begonnen en vast beraden om de laatste week van mijn profiel zo perfect mogelijk te volbrengen.

 

Vorige week heb ik afgesloten met het doel om mij voornamelijk te richten op fysieke vooruitgang.

Nu kan dat op 2 manieren. Je IMG_2196kan vaker/zwaarder gaan trainen of je kan meer rust nemen. Nu kiezen veel mensen in het dagelijks leven voor de eerste optie. Namelijk vaker trainen. Want als ik vaker train word ik namelijk beter en fitter. Dit is tot een bepaalde hoogte helemaal waar MITS je herstel optimaal is.  Ik gebruik vaak de term: Meer is niet beter , beter is beter. Daarmee wil ik aangeven dat je goed moet kijken naar de staat van je lichaam. Is de balans tussen trainen en herstel zodanig dat je iedere training nog progressie maakt ? Je moet namelijk iedere training beter zijn dan je vorige. Is dat niet zo, dan kan dat betekenen dat je nog niet helemaal hersteld bent van je vorige training en dan heeft het eigenlijk ook geen zin om te gaan trainen. Je bent dan eigenlijk niet aan het opbouwen maar aan het afbreken en dat is in mijn ogen niet het doel van een training. Je wil namelijk beter worden en niet zwakker,langzamer enz. Ik heb er voor gekozen om mijn lichaam iets langer dan normaal te laten herstellen en dan te kijken of ik mijn eerst volgende training veel beter ga presteren. Heb vandaag alles met 32 KG gedaan hoe dat ging …..? Dat lees je volgende week.

 

Samenvatting week 5 :PHPbanner2

  • Deze week was het eerder 60-40 dan 80-20 
  • Zorg dat je de draad weer oppakt op het moment dat het wat minder gaat en stel nieuwe doelen
  • Meer is niet beter , beter is beter.
  • Rust is soms belangrijker dan trainen.
  • Ga bij iedere training voor progressie, geen progressie geen training.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Share This

Share this post with your friends!

Shares