De afgelopen week is weer voorbij gevlogen.

Lunch

Lunch

Ik ben nu bijna 1 maand verder en het verschil is behoorlijk groot moet ik zeggen. Als ik terug kijk naar mijn eerste week en de start in vergelijking met nu zijn er erg veel dingen veranderd. Ik voel me erg goed en energiek, daarnaast zie ik in de spiegel ook dingen veranderen. Nou is dat  niet mijn eerste insteek geweest, maar wel een gevolg van gezonder leven en je lichaam optimaal voeden.

Wat deze week extra uitdagend maakte is het feit dat ik meer buiten de deur ben geweest dan anders. Borreltjes , met mijn kinderen naar het strand, buiten de deur eten, enz. Dat zijn de dagen waarop blijkt in hoeverre je het PHP -advies al eigen hebt gemaakt en je op locatie ook de juiste keuzes kan maken. Of ga je zelfs dingen extra voorbereiden om mee te nemen zodat je niet in de verleiding komt om af te wijken van het PHP-advies.

In de praktijk leef ik eigenlijk volgens het 80% – 20% principe. 80% van de tijd houd ik me strak aan het advies en 20% van de tijd let ik er wat minder op. Even in getallen van de 6×7= 42 maaltijden per week kun je dus ± 8 maaltijden in de week een beetje aanrommelen. Zo heb ik de afgelopen periode ook zeker genoten van repen Tony Chocolony ( wel de pure ) , heb ik de alcohol ook niet helemaal uit mijn leven verbannen en smaakte die frikadellen speciaal en ” de Mac” nog steeds erg goed !!  Je zal me dan ook niet snel op locatie met een bakje kippenpoten of voorgesneden paprika zien.

One bad meal won’t make you fat, just like one good meal won’t make you skinny.

Qua training zit er nog steeds progressie in. Inmiddels ben ik met sommige oefeningen overgestapt van 28 naar 32 kg kettlebell, om mijn lichaam zoveel mogelijk uit de comfort zone te houden. Zodra het makkelijk gaat aanvoelen pas ik de oefening aan.  Als de rek er qua aantal herhalingen binnen de tijd uit is, maak ik de beweging wat explosiever of neem ik een zwaardere kettlebell.

De kettlebell heeft heel veel overdracht naar andere takken van sport. Je wordt dus beter in je sport door regelmatig te trainen met de kettlebell. Vanuit mijn klanten krijg ik regelmatig feedback dat het trainen met de kettlebell ze in hun eigen tak van sport beter heeft gemaakt. Een betere en stabielere golfswing, makkelijker hardlopen, beter de berg op kunnen fietsen enz.  Ben zelf erg benieuwd wat de transfer is van deze 6 weken kettlebell naar mijn  ” standaard oefeningen ‘ als de squat , deadlift , benchpress en pull-up zal zijn.

Hieronder zie je de progressie die ik maak tijdens mijn trainingen. Het gewicht gaat omhoog, ik word dus steeds sterker. Meer gewicht heeft ook tot gevolg dat de intensiteit van de training direct omhoog gaat.  Je ziet dat na verloop van tijd de maximale hartslag lager wordt met dezelfde belasting evenals de gemiddelde hartslag. Is progressie op conditioneel vlak. Mijn lichaam is dus beter in staat e.e.a. te reguleren en hoeft in verhouding minder hard te werken dan de vorige training.

Progress

 

Samenvatting week 4 :

  • Fysieke en mentale progressie
  • Stuk sterker geworden
  • Conditioneel stuk beter geworden
  • Lekker in mijn vel
  • Energiek, hoog energie niveau blijft
  • Met 80% strak aan het plan heb je 20% die je kan aanrommelen
  • Meestal de juiste keuzes kunnen maken op onbekend terrein, “op locatie”

De komende week ligt mijn doel meer op het fysieke vlak en ga ik kijken of ik mijn oefeningen met 32 kg kan uitbreiden.

 

Lees ook :

Heb je interesse in een Personal hormonal profile , of wil je meer weten ?

Mail me voor een afspraak