Afgelopen week voelde eigenlijk aan alsof ik al maanden volgens deze methode leef. 

Het voorbereiden van mijn maaltijden en het doen van mijn trainingen zitten goed in mijn dagelijkse ritme en doordat mijn energie niveau op zo’n hoog niveau zit kost het me allemaal ook veel minder moeite dan voorheen en is het makkelijker om alles te organiseren.  Ik zou deze week mijn koffie inname gaan terug brengen naar 3 koppen per week. Dat is redelijk gelukt, ik zit nu op zo’n 5 koppen per week ipv 10 en ik neem zoveel mogelijk cafeïne vrije koffie wanneer ik zin heb in koffie en niet hoef te trainen. Daarnaast heb ik natuurlijk zoveel mogelijk water en matcha thee gedronken.

Deze week heb ik ook mijn fundazymes kunnen reduceren tot 0 ! Dit betekent dat mijn maagzuur niveau op dit moment op peil is en ik alles dat ik eet goed kan verteren en daardoor goed kan opnemen. Dit merk ik vooral doordat mijn maag en darmen een stuk rustiger zijn geworden na het eten en ik niet of nauwelijks nog last heb van op boeren en/of  winderigheid.

Vanaf deze week mag ik 2 maal per dag koolhydraten eten als tussendoortje. Dat zal ik vooral gaan invullen met zoete aardappel, verschillende soorten fruit en rijstwafels met stroop of jam.

Aan het einde van de afgelopen week heb ik mezelf weer eens opgemeten, om te kijken wat mijn fysieke vooruitgang is . Hoe is mijn gewicht en vet% en wat is er verder veranderd ?

Het resultaat van de afgelopen 3 weken 3x 20 min kettlebell per week en leven op een voor mijn disbalans ideale manier zie je hieronder  in de tabel

Als je kijkt naar mijn huidplooien en wat de symptomen zijn van een cortisol disbalans is er eigenlijk precies gebeurt wat er zou moeten gebeuren. Het cortisol hormoon zorgt o.a. voor extra vetopslag op de borst ( Pec major) en de buik (Umbillical en Supra illiac ) daar heb ik de afgelopen 3 weken in verhouding tot de rest het meeste vet verloren.

resultaat na 3 weken personal hormonal profiling

resultaat na 3 weken personal hormonal profiling

Als je kijkt naar het gewicht, ben ik de afgelopen 3 weken zwaarder geworden, maar is mijn vet% naar beneden gegaan.Mijn body composition is verbetert. Zo zie je dat het niet zoveel uitmaakt wat de weegschaal aangeeft maar dat het vooral gaat om het verlagen van je vet% en het opbouwen van je spiermassa. Omdat spiermassa een stuk compacter is dan vet is het mogelijk dat je er beter uit gaat zien, maar toch in gewicht toeneemt.

Qua training is er ook enorme vooruitgang zichtbaar. Begon ik mijn oefeningen met een 24 kg kettlebell doe ik ze nu met 28 kg. Waar ik in het begin slecht 2 a 3 herhalingen kon maken bij verschillende oefeningen lukt het me nu om 5 a 6 herhalingen te maken met 28 kg ! Ook herstel ik een stuk makkelijker tussen de oefeningen.

 

 

 

 

Samenvatting week 3 :

  • Gewicht is toegenomenPHPbanner2
  • Vet% is afgenomen.
  • Afname van de dikte van huidplooien op de juiste plekken
  • Verteringsenzymen niet meer nodig
  • Toename van kracht
  • Verbetering lichaamscompositie ( verhouding spier & vetmassa )
  • Minder koffie per week

 

Share This

Share this post with your friends!

Shares