bram2

Het was een makkelijkere week qua eten, vooral omdat ik nu mijn routine heb gevonden en het daardoor makkelijker is om de maaltijden voor te bereiden en mee te nemen. Wat me wel tegenviel was het eten van voldoende groenten voor de broodnodige vezels. Om mijn vezel inname wat op te schroeven heb ik afgelopen week wat kokosmeel toegevoegd aan mijn kwark.

Mijn energie niveau is de afgelopen week wederom toegenomen. Geen last meer van (after diner ) dipjes en wanneer ik ’ s ochtends opsta ben ik fris en helder, heb ik een uitgeslapen gevoel en geen koffie nodig om opgang te komen.

Volgens mijn profiel is het toegestaan om 1 kop koffie per dag te drinken. Op dit moment zit ik nog op 2 per dag . Dat zal de komende week mijn focus worden om dat terug te brengen naar 3 koppen per week. Om het effect dat koffie heeft op mijn cortisol spiegel een positieve draai te geven, ga ik mijn koffie als pre -workout nemen voor mijn training.  Op die manier kan het effect van de cafeïne direct gebruikt worden in de training .  De rest van de dag zal ik vooral water en groene matcha thee drinken

Training

Deze week heb ik eigenlijk alle oefeningen met 28KG gedaan en dat was heavy ! Die 4 extra kilo merk je direct ! En zie je ook terug in de getallen van een maximale hartslag van 170 slagen per minuut en een gemiddelde van 138 sl/m  met 24 kg ,naar een maximale hartslag van 180 sl/m en een gemiddelde van 156 sl/m  met 28 kg.

Wat ik verder merk na slechts 5 trainingen is,  dat ik veel sterker en stabieler ben in mijn schouders en heupen. Ook mijn  ‘ core ‘ is een stuk sterker geworden, dit merk ik vooral omdat mijn rug nog wel eens opspeelt tijdens langdurig zitten in de auto eigenlijk vrijwel geen klachten meer geeft. Lees hieronder waarom ik voor kettlebell training kies.

Waarom kettlebell training ?

 

Samenvatting week 2

  • Energie niveau is hoog en stabiel, geen dipjes meer
  • Ben ’s ochtend fris en wakker wanneer ik moet opstaan. ( heb geen koffie nodig om op te starten )
  • Slaap als een roosje
  • Totaal geen behoefte meer aan zoetigheid
  • Mijn gewrichten zijn een stuk soepeler en pijntjes en lastjes zijn afgenomen en/of verdwenen.
  • Concentratie vermogen is verbeterd en is nu goed
  • Totaal geen last meer van “ brain fog “, in staat helder te denken
  • Rustige maag en darmen
  • enz…

PHPbanner2

Volgende week een tussentijdse meeting om te kijken wat er lichamelijk veranderd is .

Ben je geïnteresseerd in het laten maken van jouw hormonale profiel ? Bel 0628678998 dan maken we snel een afspraak